Wednesday 2 October 2013

The 3W Words

Korang masih ingat tak pasal The 3W Words , itulah cerita pertama aku . Hehe . Hari ni aku nak buat sambungan cerita tu . Hope korang suka . Kalau tak suka boleh blah dari sini . Tak payah nak kutuk-kutuk sangat .

Pada suatu hari , kami lepak di Taman Istana The 3W Words , sebab memang kat situ je tempat lepak . Kalau ada Pavi , Mid , Times Square time tu memang abis lah duit sebab semua shopping . Sedang kami berbual , kami teringat kat negara The Poyos . Kami selalu tertanya kenapa negara tu mengunakan simbol Penyu .
*Hehe , Sebenarnya dah tahu , saja je buat dia sakit hati bila baca cerita ni*

Yang peliknya , semua rakyat negara tu pendek-pendek .
*Maybe ikut Permaisuri dorang kot* Hahaha .
Banyak persoalan yang berada diminda . *Macam lagu Cinta Muka Buku dah* haha .
Tapi itu bukan ceritanya , haha .

Sedang kami menikmati air Dutch Lady yang dihidang oleh dayang-dayang istana , tiba-tiba kedengaran bunyi bising diluar istana . Kami bertiga pun pergi melihat apa yang sebenarnya berlaku . Rupanya sepasang makhluk gergasi sedang mengamuk . Pahlawan-pahlawan istana cuba melindungi kami bertiga tetapi , Wika telah diculik oleh gergasi tersebut .
*Kalau nak diikutkan hati nak je jadi Ultraman time tu , tapi tak logik lah*

Wika sempat menjerit WWHHHAAATTTSSSAAAPPP !!!!
*Tahulah dia pakai Tab*
Aku dan Watin cepat-cepat tweet pasal kejadian ni dan tiba-tiba Wika jadi trending kat twitter . Ramai yang bersedih kerana Wika diculik . Hmm .

Keesokan harinya , aku dan Watin mulakan pengembaraan untuk mencari dan menyelamatkan Wika . Berbekalkan air Dutch Lady dan roti Mama AJ , aku memandu Ferrari Veron mengikut arah GPS .

Setelah 3 hari perjalanan , tiba-tiba minyak kereta habis . Nak cari Shell memang tak jumpalah . Kami terpaksa berjalan kaki melalui hutan yang sangat tebal dan menyeramkan tu . Setalah lama berjalan kaki , kami berehat sebentar dibawah pokok sambil makan Kit Kat .

*So La Da Di Da Di , We Like To Party Dancing With Radzy , Doing What Ever , We Won*
Watin : Wei handset kau bunyi r .
Wadzy : Ye ke . Jap ae .
Watin : Siapa tu !!
Wadzy : Wika .
Watin : Dia kata apa !!
Wadzy : Dia kata dia tengah makan MacD . Makhluk gergasi tu suruh dia makan MacD supaya gemok . Baru sedap nak makan nanti .
Watin : Whatttt !! Apasal makhluk gergasi tu tak culik aku je !!

Watin still tak puasa hati sebab Wika makan MacD , dan kami berdua hanya makan Kit Kat . Kami meneruskan perjalanan ke Utara dan sampailah disebuah gua . Kami bermalam di gua itu untuk berehat kerana hari sudah malam . Aku terpaksa berjaga dengan nyamuk disekeliling menghisap darah aku yang manis ni .

Keesokkan paginya , aku ajak Watin ke sungai untuk membasuh muka . Dia pelik sebab aku guna pencuci muka Fair and Lovely . Salah ke kalau aku nak pakai . Heish .

Tiba-tiba kedengaran suara orang meminta tolong datang dari arah gua tempat kami berehat malam semalam . Aku dan Watin kenal suara tu .

Wikaaaa !!! "Aku dengan Watin serentak menjerit nama Wika"

Kami masuk ke gua dengan senyap . Kami nampak Wika tengah snap gambar then upload kat Instagram dengan caption #TimeDiCulikDenganMakhlukGergasi .

Kami berdua masuk dan menyelamatkan Wika . Aku bersiul untuk memanggil naga kesayangan aku . Nama dia Kak Ton .

Kak Ton datang tepat pada masanya . Kami naik belakang Kak Ton dan terus balik ke negara The 3W Words . Setibanya kami di istana , rakyat sungguh gembira . Kami pun berehat sebab esok nak lepak lagi . Nak ajar Wika main bingo . hehe

#SambunganAkanDatang #Nantikan .

No comments:

Post a Comment