Wednesday 23 October 2013

Generasi Remaja Sekarang

Setiap orang mesti ada masalah , jangan tipulah kalau kau tak ada masalah . Nampak bola Miley Cyrus tu . Hentak kau guna tu kang baru tahu . Ok sebenarnya tu bukan ceritanya , now aku nak cerita pasal Cup Song . Itulah masalah aku sekarang . Korang tahu tak , time exam adalah kawan aku sorang ni main hentak-hentak meja guna botol air . Apa ke peliknya permainan dia tu . Then , dengan muka bangga aku pun tanya . Apa tu , mula-mula yang aku dengar cake song . Aku pun dengan megah pun cakaplah ooohh ?? Then dia boleh ulang balik and cakap cup song lah . Dengan muka yang kemerahan menahan malu aku pun cover . Eleh , macam gendang cina je . Hah , macam tu lah aku kalau nak cover . Semua aku main sebut je . Aku pun kata dalam hati "Macam keling je main benda tu" . Kenapa , kau terasa ae . Sorrylah . Aku cakap macam keling bukan kau yang keling heish . Siapa cikgu BM kau ni , biar aku rebus stoking aku and bagi dia minum . Aku yang tak hadir banyak kali pun faham bm . Heish .


Sekeling-keling benda tu , aku lebih dari keling . Kau nak tahu sebab apa . Mesti nak kan . Sebab aku dah ngaku aku keling tadi . Aku pulak yang terpengaruh dengan cup song ni . Ni bukan keling biasa , ni keling estet namanya . Jangan gelak , aku lempang kau kang . And aku asyik search kat youtube mest bukak cup song . Alah , penyanyi dia Anna Kenderick tu . Kalau tak tahu jugak google lah . Tu pun tak boleh fikir . Kalau kau tengok dia , fuyooo . Memang lawa . Tapii !!! Dia tak boleh kalahkan Taylor Swift . Kuang Kuang Kuang . Tapi bukan cup song je aku bukak tau , ada lagu apatah tajuk dia . "What The Fox Say" kalau tak silap . Lagu ni sebenarnya boleh diberi Book of Record sebagai lagu Paling Bodoh . Ada ke serigala boleh bercakap . Kalau aku jadi manager penyanyi tu aku dah soal dia macam-macam . Alah , biasalah tu . Kat sana mana ada Astro nak tengok Animal Planet . Kesian kan . Lain kali duduk Malaysia . Semua channel dapat .

Bukan itu saja , kat facebook ngan twitter orang selalu update What The Fox Say , aku sebagai wakil kepada serigala tu pun jawablah Hatee Hatee . Korang tahu tak apa yang dorang balas kat aku , " Salahlah , Ring Ding DingDing " Nampak tak kebodohanya terselah disitu . Bayangkan kalau serigala boleh bercakap dan faham bahasa kita , dah komfirm-komfirm kita kena gelak . Bukan serigala je gelak aku pun join binatang tu gelak . Nak tahu sebab apa , sebab serigala tu cakap yang dia suruh hati-hati dijalan raya . Banyak kemalangan yang berlaku sekarang ni . Lagipun time hujankan . Aku tahu tak masuk akal sebab aku pun macam korang tak tahu bahasa haiwan . Har Har Har .

Buat masa sekarang ni aku nak berlatih main cup song . Kau jangan gelak . Lagu tu best giler kot plus penyanyi dia pun cantik . Tapi aku nak suruh dia ajar jugak . Dia pun tak pro mana tapi boleh lah ajar sikit-sikit . Alah , biasalahkan , orang baru habis exam katakan . Merdeka bak kata budak-budak yang baru nak up . Padahal merdeka disambut pada tanggal 31 Ogos je . Malas je nak betulkan , nanti dorang kata aku berlagak pandai . Alah , budak-budak Malaysia takkan tak tahu perangai macam mana . Main cakap belakang . Kalau dapat kat aku memang aku dah flying kick kat arkum dia . Biar dia jadi macam Amir Hazim classmate aku tu . Maybe kalau dialah yang nyanyi lagu What The Fox Say , semua kaum kerabat serigala cari dia kot .

#SoMoralOfTheStoryLearnSomethingNewBeforeUDimalukanDepanOrang

No comments:

Post a Comment